Fjernsupport
Fjernsupport via Teamviewer
Et praktisk problem kan ofte løses ved hjælp af fjernsupport.
Med din tilladelse kan datakonsulenterne koble op på din pc og rådgive, hjælpe og undervise via et fjernsupportsprogram: Teamviewer.
Opkoblingen sker gennem en sikker krypteret forbindelse.
Det vil som regel være datakonsulenten, der på baggrund af en konkret vurdering af problemets karakter, tager initiativ til en fjernsupportsession. Fjernsupporten kræver, at du har datakonsulenten med på telefon.
I de fleste tilfælde vil vi kunne bruge den Teamviewer, som måske allerede er installeret på din pc af dit systemhus (lægesystemleverandør).
Nogle gange er det dog nødvendigt at downloade en lokal Teamviewer midlertidigt på din pc.
Fremgangsmåde ved brug af midlertidig lokal Teamviewer:
- Klik HER på Teamviewer for at give datakonsulenten fjernadgang til din pc. Når du klikker på linket hentes der et lille program, Klik på Kør.
- Når programmet er hentet (det bliver ikke installeret) skal du oplyse dit ID, som står i den lille boks til datakonsulenten.
- Derefter kan datakonsulenten aktivere forbindelsen.
Indholdsansvarlig: SydKIP