Positivlisten: Sådan bruger du websystemet til bestilling
Introduktion til bestilling af produkter
I websystemet er oprettet produkter, som er omfattet af positivlister for henholdsvis almen praksis og speciallægepraksis (dermatologi, kirurgi, ortopæd.kirurgi og reumatologi).
I websystemet er praksis oprettet med ydernummer som brugernavn.
Websystemet
Websystemet er et traditionelt web bestillingssystem, hvor produkter kan lægges i kurv, antal angives og bestilling afsluttes.
Ved afslutning skal bekræftes den adresse, som leverancen skal leveres til. De leveringsadresser, som er i web systemet er den adresse, som Region Sjælland har på den enkelte praksis. Det er vigtigt, at praksis er opmærksom på evt. afvigelser i adresser.
Når bestilling er afsluttet, vil produkter blive leveret fra Nykøbing Falster Sygehus. Alle speciallægepraksis modtager leverancer med post.
Alle almen praksis, på nær de, der er beliggende på Falster, modtager ligeledes leverancer med post.
Almen praksis på Falster modtager leverancer med DPE, som kører utensilier på Falster.
Leveringstid
Produkter vil blive levereret hurtigst muligt, forventningen er 1-2 ugers leveringstid på positivlisteprodukter.
Når der optræder restordrer, som formentlig ikke kan undgås, vil det fremgå af følgeseddel.
Bestilling
Alle bestillinger afgives i antal stk.
Region Sjælland opfordrer praksis til at samle sine bestillinger til ca. én gang pr måned. Dette for at spare ressourcer til emballage og porto og for at kunne planlægge i forhold til forventet ordreindgang.
Sterile produkter, pakker brydes ikke
I websystemet vil antal pr pakke fremgå og om et produkt er sterilt. Ved bestilling af sterile produkter, skal der bestilles det antal stk, som en pakke indeholder.
Favoritliste
Praksis vil kunne knytte produkter til favoritliste, så ikke hele sortimentet vises.
Første indgang i websystemet
Når praksis skal bestille produkter i websystemet første gang, følges denne procedure:
Gå til adressen rspraksis.orderdeskapp.com
Første gang man skal logge på skal man nulstille sin adgangskode:
- Klik på linket på loginsiden ”jeg har glemt min adgangskode” og angiv ydernummer som brugernavn.
- I løbet af kort tid vil man modtage en mail(til klinikkens officielle mailadresse) med et link til at angive sin nye adgangskode.
- Efterfølgende kan man gå til loginsiden og logge ind med ydernummer og den nye adgangskode.
- Hvis man IKKE modtager en mail, tjek om den er landet i ’uønsket mail’.
- Alternativt tjek, at Det Nære Sundhedsvæsen har den rigtige mail til klinikken.
- I tilfælde af problemer kontaktes forbindsstoffer@regionsjaelland.dk
Efter man er logget ind, har man adgang til at bestille produkter indenfor eget sortiment.
Vedlagt er en oversigt over produkter på positivliste, hvor både det tidligere produkt og det evt. erstattende produkt fremgår. På listen fremgår det varenummer i venstre kolonne, som produkt kan bestilles med i websystemet.
Spørgsmål
I websystemet er angivet en mailadresse (forbindsstoffer@regionsjaelland.dk), som praksis kan anvende ved spørgsmål, kommentarer og lignende.
Denne mail vil blive læst hver dag og svar gives så hurtigt som muligt.
Prøv systemet af og saml evt. kommentarer sammen inden de sendes.
Der er billeder på de fleste produkter, og ligeledes link til producentens hjemmeside.
I øjeblikket lægges også link ind til producentens datablad, og hvor det mangler, forsøges det lagt ind så hurtigt som muligt.