Patientsikkerhed og IT-problemer
UTH i fodterapipraksis
Følgende artikel omhandler en hændelse, hvor IT-systemudfald ikke gjorde det muljournalisering muligt af færdigjournalisere. Hvis fejlen bliver rettet, inden patientens næste aftale, så har det ingen konsekvens for patienten.
Case
Jeg sidder og skrive i en journal, men bliver forstyrret og lukker journalen, for at skrive den færdig lidt senere, hvor jeg er alene. Men da jeg vil åbne journalen igen, så kan jeg ikke komme ind i den og skrive den færdig. Jeg skrev straks en mail til Clinic Care, og bad dem rette fejlen. Så jeg nu er nød til at udsætte det, indtil Clinic Care får rettet fejlen og det kan tage mange dage inden de reagere. Kan ikke åbne en journal
Læring
At Clinic Care får rettet den gentagne fejl i deres system.
Faglig opdateret: 22.05.2019
UTH teamet takker for rapportering af denne utilsigtede hændelse. Læring fra hændelsen gives hermed videre.
Utilsigtede hændelser samt eventuelle forslag til forebyggelse heraf kan indsendes via www.dpsd.dk
På forhånd tak for jeres input.
Koordinator for patientsikkerhed på specialyderområdet, Marianne Kongsgaard m.kongsgaard@rn.dk
og regional risikomanager, Mette Hundsholt, m.hundsholt@rn.dk, udviklingskonsulent
Indhold leveret af:
9260 Gistrup