Audit af specialistrådgivning 2021
Auditrapport (opdatering pr. 15. marts 2022)
Auditrapporten er nu udarbejdet og kan ses her
I nedenstående kan læses mere om formål og metode
Audit af specialistrådgivningen
I PKO har vi de seneste år haft fokus på at etablere en god specialistrådgivning til almen praksis og nu vil vi følge op på dette ved at evaluere specialistrådgivningen på hospitalerne med en audit af Korrespondancemeddelelser (KM) og den telefoniske specialistrådgivning.
Vi håber at alle praksiskonsulenter vil registrere, så vi kan få data til opfølgning med de afdelinger hvor der er plads til forbedringer. Tid brugt på auditregistreringen honoreres via den sædvanlige konsulenttimeregistrering.
I nedenstående kommer en kort præsentation af audit:
Metode
Du deltager i audit ved at benytte KM eller telefonisk rådgivning og registrere kontakten i de enkle auditskemaer (se nedenstående).
Ved brug af KM registreres datoen for afsendelse af KM og efterfølgende, når der kommer et svar, hvornår og hvordan svaret blev modtaget samt kvaliteten af svaret.
Ved telefonisk rådgivning registreres dato og tid for opkald, om opkaldet blev bevaret samt kvaliteten af svaret.
Auditskemaer
Auditskemaer kan downloades til print her eller der kan registres via elektroniske skemaer:
Formål
Formålet med denne audit er at undersøge om funktionen med specialistrådgivning til almen praksis er implementeret på de forskellige afdelinger, og på baggrund af audit arbejde sammen med afdelinger hvor der er udfordringer.
Proces
Audit forløber fra oktober og resten af 2021. I januar 2022 sendes alle de udfyldte papirskemaer retur til Nord-KAP.
Indholdsansvarlig
Niels Skibsted, niels.kristian@rn.dk