Afregning af honorarkrav
Orientering om afregning af honorarkrav
I henhold til landsoverenskomsten mellem Danske Regioner og Danske Fysioterapeuter skal elektroniske regninger, hvortil der ydes tilskud efter sundhedslovens bestemmelser, indsendes elektronisk til afregning hos Region Midtjylland.
EDI-fact regninger indsendt senest den 3. i hver måned, honoreres af Praksisadministration senest den 15. i pågældende måned.
EDI-fact regninger der indsendes senere end ovenfor nævnte tidsfrist, kan først forventes afregnet ved næstfølgende afregning.
Honoreringen svarer til det fremsatte honorarkrav reguleret med eventuelle foretagne korrektioner af regningsmaterialet.
Der henvises i øvrigt til § 43 - 44 i Landsoverenskomsten om Fysioterapi og i Landsoverenskomsten om Vederlagsfri fysioterapi mellem Regionernes Lønnings- & Takstnævn og Danske Fysioterapeuter.
EDI-regningerne overføres til Praksisadministrationens lokationsnummer 5790000120093.
Henvisninger til både vederlagsfri fysioterapi og almindelig fysioterapi, skal hentes ind i dit afregningssystem via henvisningshotellet DNHF. Papirhenvisninger skal sendes til regionen via virk.dk/e-boks. Du kan se, hvordan du gør via dette link: Vejledning i at sende digital post til Praksisadministrationen
Statusredegørelser skal ikke indsendes, men opbevares i klinikken.
Husk altid at påføre dit ydernummer i øverste højre hjørne, samt korrekt diagnosekode på henvisninger der indsendes fysisk.
Indhold leveret af:
8800 Viborg