Vejledning til ansøgere
Sådan skal du/I gøre for at søge midler til Kvalitets- og efteruddannelsesudvalget (KEU)
Kvalitets- og efteruddannelsesudvalgets formål er beskrevet i overenskomsten om almen praksis. Udvalget skal fremme arbejdet med kvalitetsudvikling og efteruddannelse blandt regionens praktiserende læger.
Nedenfor har vi samlet de væsentlige oplysninger om udvalgets bevillingskompetence, praktiske forhold vedr. ansøgningsprocessen, udbetaling mm. Ansøgningsskemaer kan findes her.
I Region Hovedstaden behandler KEU ansøgninger og uddeler projektmidler ved to årlige møder. Du kan se, hvornår KEU holder næste møde her.
Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte KAP-H sekretariatet via kap-h@regionh.dk eller på telefon 38 66 52 99.
Du kan læse mere om, hvad du kan søge støtte til her.
Kvalitet- og efteruddannelsesudvalgets bevillingskompetence
-
Sekretariatet for KEU behandler ansøgninger, der ikke overstiger 25.000 kr.
-
Kvalitet- og efteruddannelsesudvalget behandler på udvalgets halvårlige møder ansøgninger, hvor der søges om mere end 25.000 kr.
-
I tilfælde hvor der søges om mere end 400.000 kr. behandles ansøgningen efterfølgende i samarbejdsudvalget for almen praksis, som tager stilling til ansøgningen med baggrund i en anbefaling fra KEU
Praktisk om ansøgninger
- Ansøgninger sendes til sekretariatet på e-mail: kap-h@regionh.dk. Sekretariatet fastsætter ansøgningsfristen ca. syv uger før KEU-mødet
- Ansøgninger skal være sekretariatet i hænde inden den ansøgte aktivitet afholdes
- Sagsbehandlingen tager nogle uger, og der vil undervejs være henvendelser til ansøger. Det er en god idé at kontakte sekretariatet for at få råd og vejledning om forløbet
- Inden for 14 dage efter Kvalitets- og efteruddannelsesudvalgets møde skal tilsagns- eller afslagsskrivelse være udsendt til ansøgere
- Sekretariatet i KAP-H yder vejledning i forbindelse med udformning af ansøgning. Henvendelse herom til kap-h@regionh.dk
Efter godkendt projekt
- Når dit projekt er behandlet i Kvalitet- og efteruddannelsesudvalget vil du modtage et svarbrev fra sekretariatet med udvalgets afgørelse
- Modtager af bevilling får oplyst fremgangsmåde ved udbetaling af midler i en bevillingsmail. E-fakturaer indsendes ved opstart af projektet jf. tilsendt svarbrev, og sekretariatet kan vejlede herom. Hér kan du finde vejledning i at sende e-faktura via Virk.dk
- Modtager af bevilling skal afrapportere til udvalget efter endt aktivitet eller projektperiode. Inspiration til afrapportering kan hentes i SQUIRE 2.0. Guidelines (støttet af The Health Foundation, UK). Ved længerevarende projekter, indhenter sekretariatet status til KEU’s årsrapport
- Evalueringsrapporter forelægges udvalget, før de offentliggøres. Er der mere end tre måneder til førstkommende KEU-møde, kan evalueringsrapporten fremsendes til udvalget
- Har ansøger modtaget en bevilling, hvor der indgår en budgetpost til formidling, fremsendes artikler mv. til udvalgets orientering
- Modtager af bevilling opfordres til at synliggøre støtte fra KEU, når det er passende og relevant
- Modtager af bevilling aftaler med sekretariatet, hvornår regnskabet på et projekt kan afsluttes
- Honorarkrav i forbindelse med aktiviteter i projekter skal indsendes senest to måneder efter aktiviteten har fundet sted.
Udbetaling af projektmidler
- Når KEU har godkendt en ansøgning, modtager ansøger bevillingsmail med de oplysninger, der skal bruges for at indsende e-faktura
- Der udbetales kun midler på baggrund af e-faktura og i henhold til det budget, som er blevet godkendt
- Væsentlige ændringer i et projekt oplyses til sekretariatet, der formidler informationen videre til KEU
- E-faktura indsendes via www.virk.dk på EAN nr. 5798001490276. Oplys projektnummer fra bevillingsbrev og referenceperson fra sekretariatet.