Supervisionsgrupper
Almen Praksis - Region Hovedstaden
Registrering af supervisionsgruppe
For at kunne danne en gruppe skal følgende krav være opfyldt:
- gruppen skal have 5-12 medlemmer (vi anbefaler en gruppestørrelse på max 8 medlemmer for størst udbytte af møderne); kun læger med ydernummer kan registreres
- der afholdes mindst 4 møder på et år
- registrering af gruppen ved oprettelse og herefter genregistrering hvert år senest 1. februar
- gruppen har en gruppeleder
- registrering af aktuelle medlemmer
- opdatering af oplysninger om medlemmer ved ændringer
- løbende registrering af gruppens møder og deltagere (dette er vigtigt for ellers kan vi ikke udbetale honorar til supervisor)
- udarbejdelse af evaluering ved årets slutning.
Ønsker du at danne en ny supervisionsgruppe, bedes du kontakte DGE-sekretariatet på dge@regionh.dk
Tilskud til supervision
Alle registrerede og godkendte supervisionsgrupper får et rådighedsbeløb på 30.000 kr. pr. år.
Rådighedsbeløbet kan bruges til udgifter i forbindelse med:
- Supervisor inkl. aflønning og transport
- Deltagernes udgifter ifm. ophold (udgifter til mad og drikke refunderes ikke)
- Lokaleleje eller licenser til afholdelse af virtuelle møder (fx via Zoom eller Webex)
- Materiale indkøb til gruppens aktiviteter, fx projektor, bøger og lignende. Der må købes udstyr for maks. 3.000 kr. pr. gruppe pr. år. Hvis gruppen nedlægges samme år eller året efter, der er foretaget indkøb, skal udstyret tilbageleveres til DGE. Ellers afskrives det og tilfalder gruppen.
Supervisor skal sende elektronisk faktura direkte til DGE-sekretariatet, som tjekker om gruppen har afholdt møde den pågældende dato. Herefter udbetales honorar. Husk at oplyse supervisor om at supervision i denne sammenhæng anses for en momspligtig ydelse.
Hvis beløbet for supervision overstiger rådighedsbeløbet, skal supervisor afregne direkte med gruppens medlemmer. Faktura for supervision i indeværende år skal supervisor sende til DGE senest 15. december. Se vejledning til indsendelse af faktura her.
For udbetaling af refusion for udlæg indsendes en elektronisk faktura til DGE-sekretariatet. Alle fakturaer skal indeholde oplysninger om gruppenummer (SUPxxx) eller gruppenavn, mødedato og hvad der søges refusion for. Se vejledning til indsendelse af faktura her.
Grupperne.dk
Al registrering og evaluering foregår elektronisk på platformen Grupperne.dk. På platformen kan der bl.a.:
- registreres møder
- søges refusion for tabt arbejdsfortjeneste/efteruddannelseshonorar (søges via egen konto i Fonden for Almen Praksis, men skal godkendes af DGE)
- evalueres på gruppens møder
- holdes overblik over gruppens økonomi
Er du allerede medlem af en gruppe, skal du inviteres ind på Grupperne.dk af din gruppeleder. Hvis du ikke er medlem af en gruppe og gerne vil finde en ny gruppe, skal du kontakte DGE sekretariatet.
Kontakt til DGE
Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål til DGE, så send en mail til dge@regionh.dk eller ring 3866 5299.